Joulunalusaika oli korelaisen kosmetiikan kulta-aikaa, kun lähes kaikki korealaista kosmetiikkaa myyvät yritykset julkaisivat uusia brändejä Suomen markkinoille. Yksi uutuus lanseeraus oli Kokoskinin lanseeraama PURITO.
Puriton tausta...
Puriton tuoteidea on ollut alusta asti tuottaa korkealaatuisia tuotteita pieneen hintaan eli ei halutabrändillä raastaa lisähintaa vaan hyvällä toimivalla tuotteella. Ekologisuus on yksi yrityksen pohja-ajatuksista ihan siinä missä eläinkokeettomuus ja korkeat raaka-aineet. Perustana on ollut ajatus luoda K-kosmetiikka, jolla on rehellisesti avoin raaka-ainelista. Tuotteisiin ei peitellä raaka-aineita, jotka eivät ole hyväksi iholle. Tuotteissa ei ole käytetty PEG, etanolia, parabeenejä, mineraaliöljyjä, väriaineita, synteettisiä hajusteita eikä phthaleinia, joiden tiedetään tuottavan iho-oireta varsinkin herkkäihoisille.
Puriton verkkosivut kertovat, että tuotteet ovat EWG sertifioituja, mutta kun tarkastin EWGn sivuilta heidän Puriton hyväksytyt tuotteen, niin vain kaksi tuotetta on hyväksytty brändiltä. Eli näihin tuotelupauksiin tulee suhtautua hieman varauksin. Tuotteiden luvataan kaiken tämän lisäksi olevan täysin vegaanisia.
Puriton hintataso
Hintatasoltaan Purito on markettimerkkien yläpuolella. Suurinosa tuotteista on Kokoskinin verkkokaupassa 20€ ja 30€ välillä. Toki joukossa on muutama poikkeus. Positiivista on se, että tuotteet ovat oikesati korkealaatuisia tuohon hintaan. Tai ainakin lupaavat niin. He lahjoittavat myös osan myynnistä eläinkokeettomuutta vastaan toimivalle organisaatiolle.Oma ensi fiilis
Itse en ole vielä testannut riittävästi ostamiani muutamaa tuotetta, mutta tulevat kunnon testiin kunhan testaan alta muutaman muun tuotteen pois. Toki brändin lupais "puhtaasta" kosmetiikasta kiehtoo suuresti, mutta ihmetyttää suuresti, että kaikki tuotteet eivät ole luvatun EWGn piirissä. Tutkin vielä lisää tätä brändiä, koska tuotteet on juuri mielenkiintoisilla vaikutusaineilla varustettua, joten oma mielenkiintoni pysyy yllä.Mitä olen brändistä katsonut muiden vaikuttajien tuntemuksia, niin ne jakaantuvat hieman aika pitkälti niin, että osasta tykätään hullunlailla ja osaa dissataan ihan kunnolla.
Hyramin fiilikset tuotteista
Hän yleensä puhuu suunsa puhtaasi tuotteista, joten hänen videosta on hyvä aloittaa oman mielikuvan kokoaminen brändistä.
Lähetä kommentti